Cu siguranță ai auzit, nu doar o dată, sintagma “Prima impresie contează”, sau “Felul în care arăți spune multe despre cine ești”. Ei bine, asta ar putea fi parțial adevărat, în contextul în care alegerile vestimentare pe care le facem pot fi asociate cu personalitatea pe care o avem dar și să arate o imagine clară a preferințelor noastre. Pornind de aici, lumea își poate face o primă impresie despre noi. De aceea, foarte multă lume studiază trendurile în materie de modă, iar cei care își și permit să materializeze aceste tendințe, cu siguranță vor investi în hainele pe care le poartă.
Printre primii 10 cei mai mari și mai cunoscuți jucători ai segmentului de lux în materie de modă se regăsesc Gucci, Louis Vuitton, Chanel, Fendi, Versace sau Dolce & Gabbana, Prada și mulți alții. Gucci a luat naștere în 1920 când fondatorul, Guccio Gucci a deschis primul magazin în Italia. Provenind dintr-o familie de meșteșugari, în adolescență el s-a mutat la Paris și apoi la Londra unde a observat și a asimilat diferite culturi, idei, stiluri și a invatat despre estetica sofisticării. Gucci nu mai aparține astăzi familiei Gucci, însă tradiția a rămas neschimbată. Și-au păstrat același stil de lucru, aceleași pretenții, aceeași eleganță, sub aceeași deviză „Calitatea rămâne mult timp după ce prețul a fost uitat”. Louis Vuitton a luat naștere în 1854, iar în zilele noastre chiar dacă geamantanele și cuferele de voiaj rămân coloana vertebrală a mărcii, oferta s-a diversificat pentru a ține pasul cu timpurile. Fendi a început la Roma în 1925 să fie mândria orașului în lumea modei de pretutindeni remarcându-se printr-o colecție impresionantă de haine de blană apoi cu diferite accesorii. Versace este considerat, întruchiparea luxului, senzualității și a sexualității, fiind astăzi marca preferată a oamenilor bogați care apreciază moda dar și staruri precum Madonna, Angelina Jolie, Lady Gaga, Jennifer Lopez, Uma Thurman, Bruce Willis, ori Elton John.
Cu o capacitate de a rămâne constant atractivi pentru tinerii de pretutindeni și de a se inspira de la ei, marca Dolce & Gabbana a devenit un pilon principal pentru cele mai mari staruri de cinema, muzicieni și celebrități. Toate colecțiile brand-ului încalțăminte, îmbrăcăminte și accesorii, prezintă o mare atenție la detalii. Casa de modă Chanel și-a făcut un nume prin dărâmarea barierelor. Coco Chanel a reușit să construiască un imperiu într-o vreme când femeile nici măcar nu aveau voie să muncească, iar azi valorează mai multe miliarde de dolari. Nici măcar replicile „ieftine” ce poartă logo-ul format din cei doi „C” nu sunt deloc ieftine. Prada a dictat felul în care s-au îmbrăcat femeile în anii ’90. Inovația a fost însă cea care a propulsat casa de modă prin realizarea unor lucruri noi și prin folosirea de materiale noi, pe care nu le-a mai folosit niciodată sau pe care nu le-a mai folosit o perioadă îndelungată.

Multe branduri au ales să înlocuiască blănurile naturale cu blănuri artificiale pentru că este un material textil, de calitate superioară și o alternativă excelentă la blana de animale. Designerii se concentrează pe lux în acest an și folosesc în creațiile lor vestimentare blana artificială cu efect cromatic senzațional, elegant, fie că este vorba despre blană cu fir scurt sau blană cu fir lung. Paltoanele la modă din blană artificială sunt la fel de practice și atractive vizual, cum erau și cele din blană naturală. Multe dintre brand-uri și-au propus să protejeze fauna Pământului și să promoveze articole vestimentare pentru sezonul rece din blană artificială. Propunerile designerilor pentru acest sezon te duc cu gândul spre sobrietate, spre un aspect monocromatic, fără a renunța însă la lux și exuberanță. În colecțiile designerilor apar referințe speciale la îmbrăcămintea istorică, realizată din stofe cum se purtau la castelele medievale, cum sunt paltoanele și rochiile lungi. Fie că este vorba de un burghez în viziunea lui Maison Margiela, de un “grand soir” senzual gândit de Valentino sau de un aspect militar strălucit ca în propunerea celor de la Loewe, haina servește ca bază pentru noi proporții. Și extra-mare este cu siguranță în ordine.

Moda este o lume fascinantă, în care este loc pentru toată lumea, dar se remarcă numai cei cu adevărat sclipitori. Iar industria modei, una din cele mai vechi afaceri din lume, crește de la un an la altul, devenind un colos care produce și consumă miliarde și miliarde de euro. Spun euro pentru că majoritatea brandurilor celebre de lux, căci despre ele am vorbit până acum, au fost lansate chiar în Europa. Respectiv Franța și Italia. Bulgărele de zăpadă s-a extins la nivel mondial, astfel că acum regăsim pe toate continentele designeri celebri pentru faptul că inventează, reinventează și dau naștere noilor tendințe în modă. Și pentru că cei cu adevărat fabuloși rezistă în timp, dacă ai buget, poate ar fi bine să te gândești la câteva piese esențiale în garderoba ta, semnate de un designer.
Chiar dacă poate părea o avere, un palton semnat de o casă de modă de lux nu-și va pierde niciodată valoarea, ba chiar este posibil să crească. Și, așa cum spunea Guccio Gucci „Calitatea rămâne mult timp după ce prețul a fost uitat”. Vei putea crea ținute fabuloase și o imagine de neprețuit atunci când alegi să porți o astfel de piesă. Alege una care să se potrivească restului de haine din dulap sau, de ce nu, ieși din zona ta de confort și poartă ceva care să șocheze sau să atragă atenția asupra ta, în cel mai uimitor mod cu putință.